7 січ. 2013 р.

Хто такий підприємець і що таке підприємництво?

    Сьогодні існує безліч матеріалів наукових, методичних і практичних, пов'язаних з розвитком в Україні малого та середнього, підприємництва. Ми зробили спробу узагальнити існуючий обсяг інформації з цього питання і підібрати Вам, на наш погляд, найнеобхідніше для того, щоб спробувати розпочати власну справу.
  Сторінки цього сайта нададуть Вам деякі теоретичні поради щодо започаткування власного бізнесу, а отримані рекомендації допоможуть Вам полегшити період адаптації до нової діяльності.
  А зараз спробуємо розібратися з основними (умовними) етапами розвитку підприємницької діяльності.
Спочатку - хто такий підприємець і що таке підприємництво?


    За багатьма даними підприємець - це людина, яка організовує власну справу, керує нею і водночас бере на себе відповідальність і ризикує з метою отримання прибутку.
Розглянемо, які вимоги висуває цей вид діяльності до звичайної людини. Вони, практично, стандартні.
Необхідно мати:
- здібності: організаційні, підприємницькі;
- знання: економічні, юридичні, з менеджменту, маркетингу та психології;
- індивідуальні риси: відповідальність, цілеспрямованість, ініціативність, наполегли-вість, працездатність, дисциплінованість, працелюбність;
- здоров'я;
- досвід, підприємницьку ініціативу.
Слід думати:
- стратегічно;
- системно;
- економічно;
- логічно;
- просторово;
- оперативно.
Необхідно бути:
- винахідливим, компетентним, рішучим;
- відданим своєму підприємству;
- комунікабельним;
- самостійним у прийнятті і реалізації рішень.
Обов'язково знати:
- стратегію і тактику теорії управління, ринок споживачів, конкурентів і становище підприємства на ринку, цілі і завдання підприємства, засоби реалізації стратегії та нормалізації діяльності підприємства;
- методи управління: економічні, адміністративні, соціально-психологічні; фінансами, технологією, ринком, обсягом продукції, якістю тощо;
- об'єкт управління: організаційну структуру, структуру товару, структуру основних фондів і обігових коштів, структуру персоналу і способи мотивації до праці, головних постачальників і споживачів товару;
- систему, до якої входить об'єкт управління: компанію, асоціацію, акціонерне товариство, концерн, спільне підприємство, виробниче об'єднання тощо;
- систему відносин об'єкту управління зі: споживачами товару (замовниками), конкурентами на ринку постачальників сировини, енергетичних ресурсів, банками, підприємствами, фірмами, інспекціями (податковою, охорони праці, екологічною, санітарною, пожежною, митною, профспілковою), громадськими організаціями регіону.
Безумовно дотримуватися:
- законів, рішень уряду, органів місцевої влади тощо.
Треба вміти:
- визначати стратегію розвитку підприємства;
- ставити реальні цілі і завдання, ризикувати;
- аналізувати, планувати, передбачати, приймати рішення;
- керувати персоналом, фінансами, виробництвом, якістю;
- йти на компроміс.
   Звичайно, що чудова ідея та наявність коштів не принесуть успіху, якщо ними ско-ристається особистість, яка не має відповідних ділових рис.
джерело http://www.beregovo.info/myjob/index.htm

Немає коментарів:

Дописати коментар